23 kiemelt vezetői kompetencia. Milyen vezetői kompetenciáid vannak?

23 kiemelt vezetői kompetencia

Milyen vezetői kompetenciáid vannak?

 

 

A legtöbb vezető arra vágyik, hogy igazi csapata legyen, ahol egy igazi szövetség alakul ki a munkatársak között és a vezetővel való együttműködés is gördülékeny.

Az éremnek két oldala van itt is. Egy valós szövetségnél mind a munkavállaló betöltött szerepét és felelősségét meg kell nézni és mind a vezetőjét is.

Jelen írásban nézzük meg a vezető szerepét. Mik azok, amik kulcs szerepet töltenek be abban, hogy eredményes és hatékony vezető legyél.

Van aki született vezető és „zsigerből” kiváló képességei készség, majd kompetencia szinten alkalmazza.

Vannak, akikben a vágy, elszántság van, hogy eredményes vezetők legyenek. Nekik egy picit hosszabb az út a vezetővé válásban.

Többször írtam már, hogy nem jó megfogalmazás a jó vezető vagy rossz vezető. Nem kézzel fogható a meghatározás és nincs mögötte tartalom.

Nézzük meg, hogy milyen kompetenciákkal lehet valakiből eredményes és hatékony vezető, akire végül azt a megfogalmazást használják az emberei, hogy „nekem jó vezetőm van”.

Először tisztázzuk mit jelent a kompetencia szó: szakértelem, alkalmasság, ügyesség.

Itt olvashatsz bővebben, hogy a képesség, készség és kompetencia között mi a különbség.

 

Vezetői kompetencia valójában a vezető személyének képessége:

  • magas minőségű munka elvégzésére
  • eszköz tárának hatékony alkalmazása
  • kellő magabiztosság
  • nagy mennyiségű termelés a szakterületén
  • szakmájában kompetens
  • magas érzelmi intelligencia

 

Mik a jó a vezetői kompetenciák?

Sokrétű és több befolyásoló tényező lehet. Függhet a cég méretétől, tulajdonságaidtól, céltól, kollegáktól.

De ami a legfontosabb, hogy Te magadra szabottan találd meg azt az eszköz táradat, vezetői megoldó kulcsodat, ami a célokból eredményt kovácsolnak. Amivel tudsz azonosulni, amiknek a használata során hiteles tudsz maradni.

 

 

Nézzük a teljesség igénye nélkül, hogy milyen kompetencia „tárból” válogathatunk.

  1. Kommunikáció ami legyen célra vezető, eredményes, hatékony, kifejező, pontos
  2. Együttműködés dolgozókkal, vezető társakkal, partner cégekkel ügyfelekkel
  3. Döntés képesség
  4. Kockázat és felelősség vállalás
  5. Fejlődés elősegítése
  6. Nyitottság az új ötletekre
  7. Magas etikai és morális elvek
  8. Releváns tapasztalat
  9. Empátia
  10. Stratégiai szemlélet
  11. Rugalmasság
  12. Hatékony probléma megoldó képesség
  13. Mások motiválása
  14. Kiváló konfliktus kezelés
  15. Visszacsatolások, visszajelzések
  16. Nyitott gondolkodás mód
  17. Változások gyors kezelése és irányítása
  18. Lojális
  19. Alázat és szerénység
  20. Vezetői aktív jelenlét
  21. Karizma
  22. Tanulás és növekedésnek a támogatása
  23. Őszinte és becsületes

 

 

Te benned, mely kompetenciák vannak, amiket napi szinten használsz?

Mivel tudnád még kiegészíteni?

 

 

Amennyiben szeretnéd fejleszteni vezetői kompetenciád keress bizalommal.

 

Amennyiben a Te céged is szintet akar lépni az értéket teremtő HR irányába, akkor keress bizalommal.

Ne feledd a minőségi HR, ARANYAT ÉR, de csak is közös célokkal, tettekkel.

Gyakorlatban működő, komplex HR megoldások.

Boldog és minőségi karrier mindenkinek jár!

 

VÁLTOZTASS! Éld a jelent, tedd le a jövőd alapjait, hogy holnap már a céljaidnak tudj élni!”

(JobTraining)

https://eqmuhely.hu

#jobtraining #valtoztass #munkahely #siker #karrier #sajatkarrier #coach #karriercoach #valtozas #onismeret #cel #csinaldaztamitszeretsz  #allasinterju #bertargyalashaladas #fejlodes #boldogsag #imadomahivatasom  #boldogkarrier  #vezeto #kompetencia #vezetoikompetencia #kkv